Loading ...

Job content

40% van het wagenpark van leasemaatschappijen is tegenwoordig elektrisch. Auto fabrikanten gaan massaal over op verkoop van nieuwe connected elektrische modellen en digitalisering van dienstverlening neemt een enorme vlucht. Hoe blijven wij als ANWB, in een veranderende mobiliteitsmarkt, waarde toevoegen?

Als accountmanager bij ANWB signaleer jij dergelijke vraagstukken en kansen bij gerenommeerde autofabrikanten, leasemaatschappijen en verzekeraars. Jij weet jij exact waar de behoefte van onze klanten ligt als het gaat om de personen- en voertuighulpverlening. Hiermee heb jij een flinke impact op de uiteindelijke propositie vanuit de ANWB richting de groot zakelijke markt (GZ).

Waar ga je aan werken?

  • Business development; jij gaat op zoek naar kansen in de markt en bedenkt samen met de klant én interne stakeholders andere (en nieuwe) concepten/ proposities ten aanzien van het vraagstuk mobiliteit
  • (Inter)nationaal leg jij op strategisch, tactisch en operationeel niveau (nieuwe) relaties. Je ontwikkelt en onderhoud deze waarmee ze optimaal bijdragen aan de doelstellingen van de ANWB (Zakelijk)
  • Middels consultative selling stuur jij waar nodig bij om de gestelde doelstellingen binnen het grootzakelijk segment te waarborgen
  • Voorzitten en werken in multidisciplinaire klantenteams

De ANWB is marktleider op het gebied van pechhulp binnen de automotive markt en heeft een stevige ambitie in het grootzakelijke segment. Jij staat aan de basis van de verwezenlijking hiervan. Wij hebben als doelstelling het behoud van klanten en daarnaast het vinden van nieuwe klanten, vergroten van de omzet/verbeteren van het rendement, het aanboren van nieuwe diensten. Klantbeleving, persoonlijke ontwikkeling, accountplanning én eigenaarschap zijn van doorslaggevend belang

Jij weet precies wat de zakelijke markt nu én in de toekomst nodig heeft als het gaat om de personen- en voertuighulpverlening. Je vindt het leuk om de klant te adviseren welke mobiliteits,- en pechhulpoplossingen het best bij hem past. Jij werkt nauw samen met de meest gerenommeerde autofabrikanten, leasemaatschappijen en verzekeraars in de markt en stemt frequent met hen af.

Focus op samenwerking met andere afdelingen is onontbeerlijk om deze doelstellingen te behalen. Als voorzitter van multidisciplinaire klantenteams verbindt je collega’s, ketenpartners en zakelijke klanten met elkaar. Hierbij durf je te werken aan vernieuwing, rendement en hou je altijd en overal het overzicht.


Hebben we een match?

  • Je hebt een aantoonbaar hbo- of wo-werk,- en denkniveau. Bijvoorbeeld richting bedrijfskunde, marketing of commerciële economie
  • Je hebt minimaal 3 jaar recente en relevante werkervaring in een B2B omgeving, óf je hebt op strategisch/ tactisch niveau binnen een B2C omgeving geopereerd
  • Heb je ervaring opgedaan in de automotive branche, dan heb je een streepje voor

Verder:

Ben je ondernemend, zelfsturend en toon je eigenaarschap. Je bent klantgericht, weet collega’s en klanten met elkaar te verbinden, mee te krijgen én in beweging te zetten. Je bent resultaat,- en doelgericht. Wanneer de situatie daar om vraagt laat jij zien dat je stevig én behendig bent in het onderhandelen om de doelstellingen uit ons plan tot succesvolle executie te brengen

Je weet goed je weg te vinden in de financiële wereld en bent cijfermatig en analytisch sterk. Je werkt gestructureerd middels het schrijven van segment,- en accountplannen en kan deze helder aan interne stakeholders presenteren.

Wat is ons aanbod aan jou?

  • Een bruto maandsalaris tussen € 3.305 en € 5.508 op basis van een volledige werkweek
  • Lease auto ANWB categorie 1
  • Eindejaarsuitkering van 5,58 %
  • ANWB-lidmaatschap en Wegenwacht abonnement voor je auto of je fiets
  • 25 verlofdagen en 13 ADV per jaar op basis van fulltime contract
  • De mogelijkheid om te sparen voor extra verlof
  • Volop trainings-, opleidings-, en ontwikkelingsmogelijkheden bij onze ANWB Academie
  • Diverse collectiviteiten waaraan je deel kunt nemen, met interessante kortingen en regelingen op alle ANWB producten en diensten
  • Prima pensioenregeling
  • Hoewel fulltime inzet de voorkeur heeft, ligt er ook een mogelijkheid om deze rol op 32-urige basis in te vullen

Waar werk je in de organisatie?

ANWB Zakelijk is verantwoordelijk voor de B2B sales, marketing, aftersales en proces & operatie van klant specifieke mobiliteitsdiensten. Klanten van ANWB Zakelijk zijn autofabrikanten, importeurs, leasemaatschappijen, verzekeraars, werkgevers, overheid, wagenparkbeheerders en andere verhuurders. Daarnaast worden mkb’ers en zzp’ers door verschillende ANWB-proposities bediend. ANWB Zakelijk bestaat uit ANWB Rijopleidingen en de afdeling Zakelijk zelf.

Vanwege de wendbaarheid en omvang (+/- 25 fte) is ANWB Zakelijk een ‘kraamkamer voor innovatie’. Dit betekent dat kleinschalig en agile innovatie kan worden uitgedacht en ingevoerd. Denk hierbij aan oplossingen rondom lease, mobiliteit, elektrisch rijden en connected car. Ook innovaties in de markt met importeurs en nieuwe marktpartijen zijn belegd binnen ANWB Zakelijk.

Loading ...
Loading ...

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...