Job type: Fulltime, Parttime

Salary: €3.279 - €5.039 per maand

Loading ...

Job content

    Utrecht, zie bijzonderheden

    €3279 - €5039 (schaal 11)

    Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

    Bachelor - HBO

    36 uur per week

    Techniek / productie


De technische levensduur van een groot deel van de damwanden en oevers van de Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl is eindig. Het onderhoud is uitgesteld, omdat we uitgaan van vervanging binnen een aantal jaren. Wil jij meewerken om de ligplaatsen, geleidewerken en meerpalen te laten voldoen aan de functionaliteiten van een hoofdvaarweg? Kun jij ervoor zorgen dat de hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl voldoet aan de eisen die gesteld worden aan dit type vaarweg? Kun jij een technisch inhoudelijke bijdrage leveren aan het realiseren vervanging (en renovatie) van de damwanden? Heb jij ervaring met projecten waarbij er interactie is tussen constructie, grond & water? Dan zoeken we jou!

Hoe jij de Nederlandse infrastructuur veilig en betrouwbaar maakt:
Rijkswaterstaat staat voor de grootste onderhoudsopgave in zijn geschiedenis. Keringen, sluizen, bruggen, tunnels en viaducten die in de vorige eeuw zijn gebouwd, zijn toe aan renovatie en vervanging. We zien dit als een kans om onze infrastructuur meteen veiliger, duurzamer en digitaal up-to-date te maken. Dat vraagt, naast flinke investeringen, om menskracht en specifieke kennis.

Een ander project waarmee jij aan de slag gaat, is het Damwanden Demkabocht project in het Amsterdam Rijn Kanaal. Ter hoogte van de spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal van de lijn Utrecht - Amsterdam bevindt zich een bocht in het kanaal, de zogenoemde Demkabocht. De breedte van het kanaal in deze bocht voldoet niet meer aan de minimale eisen conform de richtlijnen voor deze vaarweg.

Om de afmetingen van de vaarwegen in West-Europa op elkaar af te stemmen heeft de Conférence Européenne des Ministres de Transport (CEMT) de binnen- of rivierscheepvaart in Europa ingedeeld in klassen. De klasse geeft aan voor welke meerbaksduwvaart de vaarweg maximaal geschikt is. Voor het Amsterdam-Rijnkanaal geldt de klasse CEMT VIb, een vaarweg geschikt voor vierbaksduwstellen. Voor een goede doorvaart moet het kanaal ter hoogte van de Demkabocht worden verbreed.

Dit is waar jij voldoening uit haalt:
Jij kan jouw inhoudelijke technische kennis volledig inzetten op het op het gebied van natte kunstwerken als scheepvaartvoorzieningen (geleide- en remmingwerken), sluizen en kanaaloevers.

De projectteams zien jou als expert op dit gebied en vertrouwen volledig op jouw technische expertise. Dit doe je in alle projectfases; van planvorming en ontwerp tot en met de realisatie.

Wat ga je doen?

  • beantwoorden van allerlei technische vragen die spelen bij aanleg, renovatie en onderhoudsprojecten;
  • leveren van technische expertise bij incidenten en calamiteiten, samen met de collega’s binnen jouw team;
  • samenwerken met de andere technische collega’s uit de afdeling;
  • signaleren van risico’s en afwijkingen van analyses, ontwerpen en berekeningen;
  • meehelpen om de juiste technische oplossingen te genereren;
  • doen van verbetervoorstellen, daar waar je kansen of bedreigingen ziet.

Je volgt nauwlettend de ontwikkelingen binnen ons vakgebied en doet actief mee aan kennisborging en kennisontwikkeling binnen de afdeling Tunnels en Natte Kunstwerken. Verder ga je aan de slag met ontwikkelprojecten en via nationale en internationale werkgroepen om jouw kennis te vergroten. Daarnaast investeren wij graag in jou om vervolgopleidingen te volgen op het gebied van constructies en geotechniek (zoals HTI, PAO, CGF).

Wat wij aan jou waarderen:
Jouw communicatieve vaardigheden vallen positief op, in deze functie werk je samen met veel partners in de keten. Jij bent een goede gesprekspartner en verbinder voor verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie en kunt goed schakelen tussen deze niveaus. Je weet wat er speelt binnen de organisatie, bent klantgericht, je voelt je thuis in een politieke complexe omgeving en kunt omgaan met de verschillende belangen.
Adviseren met impact en overtuigingskracht, daar heb je plezier in! Je geeft advies over bijvoorbeeld het opstellen van contracteisen. Je werkt actief mee aan het verbeteren van normen en richtlijnen. Daarnaast ben je bent analytisch sterk, kun je overzicht houden en ben je in staat om goed te plannen en te organiseren.

Kom alvast kennismaken
Geïnteresseerd? Solliciteer direct, wij kijken ernaar uit! Een eerste kennismaking kan wat ons betreft snel plaatsvinden. Wil je eerst meer informatie over de vacature voordat je gaat solliciteren? Bel of app met Veda Loncaric, afdelingshoofd, 06-21689609. Zij staat je graag te woord.

In verband met de ontwikkelingen rondom het corona virus heeft Rijkswaterstaat een aangepaste selectieprocedure en werken we vanuit huis.


  • je bezit een hbo diploma civiele techniek bij voorkeur afstudeerrichting constructieve waterbouw of vergelijkbaar;
  • je hebt al ervaring met het ontwerpen van bijvoorbeeld: damwanden, kademuren, afmeervoorzieningen;
  • thema’s zoals innovatie en vernieuwing vind je interessant;
  • het zou mooi zijn als je kennis hebt van Plaxis of vergelijkbare EEM-software;
  • je hebt interesse in het raakvlak tussen constructies, geotechniek en waterbouw.

Voldoe je nog niet aan alle eisen, maar heb je wel de drive en potentie om je te ontwikkelen tot volwaardig technisch adviseur? Ook dan nodigen we je uit om te reageren. Rijkswaterstaat investeert graag in technisch talent. Samen met jou kijken we naar de mogelijkheden!


Salarisniveau
Schaal 11

Salaris
Min €3279 - Max €5039 bruto per maand. Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.

Dienstverband
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

Minimaal aantal uur per week
36

Maximaal aantal uur per week
36

Volop doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen en het behalen van certificeringen. Ook bieden we loopbaancoaching als je daar behoefte aan hebt.

Interessante extra’s
Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) bestaande uit vakantiegeld van 8% en een jaarlijkse eindejaarsuitkering. Dit IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en/of tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt bijvoorbeeld een deel van je maandinkomen laten uitbetalen wanneer jij dat wenst, het IKB omzetten in verlof of het besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. Tot onze andere secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer bedrijfsfitness en volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer.


  • je bent bereid om een aantal dagen per week in Utrecht te werken binnen onze afdeling en daarnaast te reizen naar projecten door heel Nederland. Dat kan 1 of 2 dagen per week zijn, afhankelijk van de projecten waar je aan werkt;
  • de (online) gesprekken vinden plaats op 8 september 2021;
  • je standplaats is Utrecht maar vanwege de huidige coronamaatregelen werken we vanuit huis;
  • een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces.

Talent als basis, diversiteit als kracht
Rijkswaterstaat is een inclusieve organisatie. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om samen betere resultaten te halen voor Nederland. Inclusief betekent dat iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt; niet ondanks, maar dankzij de verschillen. Daarom nodigen wij jou graag uit, als jij je herkent in deze vacature, om te solliciteren.

Acquisitie op onze vacatures wordt niet in behandeling genomen.


Grote Projecten en Onderhoud is een van de zeven landelijke organisatieonderdelen van Rijkswaterstaat. Als je werkt bij GPO, dan geef je middels beeldbepalende projecten de Nederlandse infrastructuur vorm. Wij zijn verantwoordelijk voor aanleg- en onderhoudsprojecten en complexe vervanging- en renovatieopgaven, vaak met een omvangrijke industriële automatiseringscomponent. Voorbeelden van projecten waar wij aan werken zijn: de versterking van de Afsluitdijk en de duurzame Zeesluis IJmuiden, de renovatie van de 1ste Heinenoordtunnel en het windpark op de Maasvlakte in Rotterdam. In al onze projecten staan duurzaamheid, innovatie, informatie en de balans tussen mens, economie en natuur voorop.

Onze missie van 2030 is om Rijkswaterstaat, en al haar infrastructurele projecten, energieneutraal te laten functioneren. Samen met onze partners, zoals gemeenten, provincies, waterschappen en marktpartijen, streven we zo naar projecten met maatschappelijke meerwaarde. In totaal werken er ruim 800 mensen binnen GPO, verspreid over vier directies: Inkoop- en Contractmanagement, Productie en Projectmanagement, Techniek en Technisch Management en Bedrijfsvoering en Projectbeheersing.

Tunnels en Natte Kunstwerken
De afdeling Tunnels en Natte Kunstwerken levert inhoudelijk advies in projecten en ontwikkelt tevens kennis op het gebied van onder andere tunnels, aquaducten, sluizen, stuwen en gemalen. Dat doen in alle projectfases van aanleg en onderhoud. Voor lopende projecten van Rijkswaterstaat leveren we de juiste adviezen op het goede moment. De afdeling telt ongeveer 35 medewerkers. Onze collega’s hebben technisch inhoudelijke kennis en weten die goed in te brengen in de organisatie. Ons doel? De infrastructuur nog beter krijgen en (onder)houden.

Loading ...
Loading ...

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...