Loading ...

Job content

Als adviseur intensieve dienstverlening ben je het persoonlijke aanspreekpunt voor je klant: de werkzoekende die een intensieve begeleiding nodig heeft om een baan te vinden. Je stimuleert, motiveert en ondersteunt je klant bij de zoektocht naar werk. Gedurende de gehele werkloosheidsperiode blijf je in contact. Dat doe je via persoonlijke gesprekken, maar ook telefonisch en/of digitaal. Afhankelijk van de situatie van de klant, zoals de afstand tot de arbeidsmarkt, zet je aanvullende gerichte dienstverlening in.
Ook geef je groepsgewijze trainingen, die gericht zijn op gedragsverandering van de klant. Je maakt hierbij gebruik van de groepsdynamica. Je reflecteert en spiegelt op het gedrag van de deelnemers om een verandering in effectiviteit bij uitstroom naar een baan te bewerkstelligen. De verandering in het gedrag heeft als doel een betere positie bij het vinden van werk in te nemen. Deze trainingen kunnen door middel van persoonlijk contact worden aangeboden, maar worden ook in toenemende mate aangeboden via het digitale kanaal.
Als adviseur intensieve dienstverlening maak je gebruik van je kennis op het gebied van de (regionale) arbeidsmarkt – waar liggen de kansen en waar ligt de vraag van de werkgevers – en je expertise om deze kansen te vertalen in effectief solliciteren en het krijgen van een baan. Je volgt de acties van de klant en geeft deze gevraagd en ongevraagd adviezen, tips en sturing om de kans op het vinden van werk zo groot mogelijk te maken.
Je werkt nauw samen met je directe collega’s, collega’s van andere afdelingen zoals arbeidsdeskundigen en adviseurs werkgeversdiensten en met collega’s van andere divisies van UWV. Dit is een belangrijk aspect in de functie van adviseur intensieve dienstverlening.
Jouw kerntaken zijn:
  • Informatie geven aan je klanten;
  • Het bevorderen van deelname aan het arbeidsproces door het bieden van professionele ondersteuning;
  • Het voeren van gesprekken;
  • Het regelen van voorzieningen (indien van toepassing);
  • Het transparant maken van het aanbod voor de arbeidsmarkt;
  • Het bijhouden van je kennis van de arbeidsmarkt, de vraag van de arbeidsmarkt én zicht hebben op vacatures, om zodoende de koppeling te maken met je collega’s van de afdeling werkgeversdiensten;
  • Het handhaven van de plichten van werkzoekenden. Een interessante en afwisselende baan;
  • Je komt in dienst bij UWV en krijgt een contract van 1 jaar voor tenminste 32 uur;
  • Je start met een salaris in een aanloopschaal. Bij volledige uitoefening van de functie wordt je salaris ingedeeld in de schaal behorende bij de functie;
  • 8% vakantiegeld en een 13e maand;
  • Een keuzeplan voor het fiscaal aantrekkelijk uitruilen van arbeidsvoorwaarden;
  • Uitgebreide mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Onze missie luidt: “Steeds meer mensen aan het werk door het bij elkaar brengen van vraag en aanbod”. Onze kernwaarden zijn: Respect, Openheid, Eigen verantwoordelijkheid en Professionaliteit. Deze waarden vormen het uitgangspunt voor wat we doen en hoe we het doen.

UWV is er voor iedereen, voor diegenen die precies weten wat ze willen en voor diegenen die dat nog niet precies weten of even niet kunnen. UWV helpt mee aan het bereiken van doelen. We denken mee, we geven advies en we werken aan oplossingen. We hebben de kennis en brengen partijen samen. Want iedereen wil meedoen op de arbeidsmarkt. Werken bij UWV is zinvol werk en inhoudelijk uitdagend.
Het WERKbedrijf is één van de vijf divisies van UWV die zich onder andere bezighoudt met publieke arbeidsbemiddeling, re-integratie, ontslag- en werkvergunningen. Dit doen we samen met gemeenten, werkgevers en uitzendbureaus. Onze klanten zijn werkzoekenden en werkgevers. Werkzoekenden ondersteunen we bij het vinden van werk. Wij bieden deze ondersteuning zowel persoonlijk als digitaal. Wanneer onze klant een grote afstand tot de arbeidsmarkt heeft, bijvoorbeeld omdat hij een ziekte of arbeidsbeperking heeft, bieden wij extra ondersteuning. Werkgevers ondersteunen we met informatie, voorzieningen en bij het vinden van geschikt personeel. Zij kunnen gebruik maken van onze digitale dienstverlening of van bemiddeling via de WerkgeversServicepunten. We onderzoeken trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Deze arbeidsmarktinformatie draagt bij aan een snelle en efficiënte match van vraag en aanbod. Daarnaast behandelen wij aanvragen voor ontslag- en werkvergunningen. Je bent een teamspeler die graag samenwerkt met verschillende partijen, waardoor de dienstverlening aan onze klanten optimaal verloopt. Je bent communicatief sterk en in staat om mensen (zowel individueel als in groepsverband) te activeren, te motiveren, te trainen en te coachen. Je bent assertief en durft klanten aan te spreken op houding en gedrag.
Daarnaast ben je graag actief in werkgroepen en bepaal je op effectieve wijze doelen en prioriteiten ten behoeve van het werkproces. Je reflecteert continue op zowel je eigen rol en gedrag, als op inhoud, proces en relatie.
Je bent in het bezit van een HBO Bachelor diploma en je hebt bij voorkeur kennis van de dienstverlening van het WERKbedrijf, de arbeidsmarkt en van sociale zekerheid. Vanzelfsprekend beheers je het werken met digitale kanalen en social media. Verder heb je basiskennis met betrekking tot medische beperkingen en inzicht in functionele mogelijkheden in relatie tot werk. Ook heb je kennis van het afnemen van competentietesten.

Naast de algemene UWV kerncompetenties die voor elke medewerker gelden (samenwerken, klantgerichtheid en resultaatgerichtheid) beschik je over de volgende competenties:

  • Plannen en organiseren van eigen werkzaamheden
  • Coachen
  • Sensitiviteit
  • Motiveren en stimuleren
  • Organisatieloyaliteit Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Dion Doomen, manager dion.doomen@uwv.nl

De vacature staat open tot en met 27 juli 2021.
Bij voldoende geschikte reacties wordt deze vacature mogelijk eerder van de website verwijderd.

Het opvragen van referenties en het raadplegen van open digitale bronnen als sociale media en internet kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
Bij indiensttreding wordt een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Loading ...
Loading ...

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...