Adviseur Interne Controle
View: 106
Update day: 07-05-2023
Location: Wijk bij Duurstede Utrecht
Category: Officer
Industry:
Job type: Parttime
Job content
Wijk bij Duurstede zoekt een Adviseur Interne Controle
24-36 uur per week
Hoe ziet mijn dag eruit?
Mijn job is veelzijdig: ik heb met veel collega’s contact, dwars door de hele organisatie heen. Door corona is dat nu veel via MS Teams en de telefoon. De ene dag ben ik bezig met het actualiseren van de interne control plannen, werkprogramma’s en werkplannen. De andere dag houd ik interviews, leg ik procesbeschrijvingen vast en voer ik interne controles uit.
Ik heb zo een MS Teams afspraak staan met de teamleider van het Sociaal Team. We gaan samen de werkprocessen van het Sociaal Team doornemen. Ik ben erg benieuwd of ze de aanbevelingen van de vorige keer heeft overgenomen en hoe ze het ervaart! Samen waren we tot de conclusie gekomen dat we de werkzaamheden op onderdelen doelmatiger konden organiseren.
Daarna ga ik de detailcontroles op de salarissen uitvoeren. De bevindingen en aanbevelingen uit de uitgevoerde lijncontroles leg ik vast in speciaal daarvoor ontwikkelde programma’s. Ik bespreek mijn bevindingen met onze HR afdeling en de manager. Nog een laatste kop koffie en kijken wat er morgen in de agenda staat. Het was weer een productieve dag. Mijn vrije avond kan beginnen.”
Wie zijn wij?
De gemeente Wijk bij Duurstede doet haar werk in het midden van en mét de samenleving. Er wordt ruimte gecreëerd voor meer verantwoordelijkheid en eigen initiatief. De Wijkse organisatie wordt herkend aan vier kenmerken: (1) We werken ambitie gestuurd (2) We werken voor, met en vanuit de samenleving (3) Ménsen maken het verschil (4) We doen ons werk met betrokkenheid en vakmanschap.
Waar kom je te werken?
Je gaat deel uitmaken van het team Financiën. Dit team zorgt onder andere voor de producten van de P&C cyclus. Het is een jong team wat zich inzet om de kwaliteit van de administratie te vergroten en de gemeentelijke organisatie steunt met zowel interne als externe informatie. Gezamenlijk streven we ernaar om iedere dag weer beter te worden. Inhoudelijk wordt je grotendeels aangestuurd door de concerncontroller.
Wie zoeken wij?
Je bent een stevige gesprekspartner voor het management en je collega’s op jouw vakgebied die makkelijk de regie weet te pakken. Je bent leergierig, nieuwsgierig, je houdt van doorpakken en samenwerken met collega’s, managers en bestuurders is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je hebt een flexibele instelling en toont eigenaarschap. Daarnaast beschik je over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen.
Complexe vraagstukken analyseren en doorgronden en hierover adviseren vind je leuk en je bent er goed in. Je weet ingewikkelde zaken simpel uit te leggen, zet jouw communicatieve skills in om tot de beste resultaten te komen en laat politiek-bestuurlijke sensitiviteit zien.
Wat ga je doen?
Als adviseur interne controle ben je de spin in het web als het gaat om controle van onze interne processen en onze spiegel bij rechtmatigheid. Je draagt zorg dat de juiste kaders gesteld worden en kijkt verder dan enkel het financiële proces. Daarnaast identificeer je risico’s en denkt mee over het mitigeren hiervan. Het tijdig en juist informeren van de organisatie en zorgdragen dat eventuele verbeterpunten in het proces worden opgepakt behoort ook tot je verantwoordelijkheid.
De werkzaamheden en verantwoordelijkheden zijn in grote lijnen het volgende:
Rechtmatigheid
- Je zet de benodigde organisatie en middelen voor de totstandkoming van de rechtmatigheidsverantwoording neer;
- Je voert werkzaamheden uit ten behoeve van de gehele organisatie voor ondersteuning en toetsing om te komen tot een rechtmatigheidsverklaring;
- Je verzorgt stukken ter agendering van de rechtmatigheidsverklaring in het college en de raad;
- Je legt tussentijdse verantwoording af op bevindingen en proces in het kader van rechtmatigheid aan de directie en concern control.
Verbijzonderde interne controle (VIC)
- Je stelt IC-jaarplannen op, inclusief de VIC (verbijzonderde interne controle);
- Je adviseert het management van afdelingen gevraagd en ongevraagd over mogelijke verbetering in processen en controles;
- Je komt proactief met ideeën om van gegevensgerichte controle te komen naar procesgerichte controle;
- Je maakt organisatie breed risicoanalyses, trekt steekproeven en adviseert over de beheersbaarheid van de risico’s;
- Je draagt zorg voor de interne controle rapportage en bent het dagelijkse aanspreekpunt voor de accountant bij de interim controle.
- Overige controles en verbeter trajecten
- Je zorgt voor het up-to-date houden van het normenkader en houdt dit in lijn met de overige procescontroles;
- Vanuit de procescontrole leg je de link met gegevensbeheer en privacy en monitort in samenwerking met de privacy officer het risicoprofiel.
Wat vragen wij?
- Je beschikt over minimaal een afgeronde hbo/ wo-opleiding, bij voorkeur accountancy/bedrijfseconomie;
- Je hebt aantoonbare relevante werkervaring & kennis van interne controle;
- Je hebt kennis van en ervaring met procesmanagement;
- Je hebt een doortastende instelling en overtuigingskracht;
- Je beschikt over een gezonde dosis enthousiasme en humor.
Wij bieden jou
Jouw werk is meer dan alleen een salaris. Je draagt bij aan optimaal woon- en werkklimaat voor onze inwoners en bedrijven. Daar zetten wij graag goede arbeidsvoorwaarden tegenover, te weten:
- Je treedt in eerste instantie in dienst voor een jaar voor 24 uur per week. Bevalt het van beide kanten? Dan bieden we je daarna een vast dienstverband aan;
- Een salaris van maximaal € 4.494,- (salarisschaal 10, cao gemeente) bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Je exacte salaris is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring;
- Mooie, complexe en afwisselende werkzaamheden en een plek in een professioneel, collegiaal en divers team;
- Je ontvangt een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je bepaalt zelf hoe en wanneer je jouw IKB budget (inclusief o.a. vakantietoelage en eindejaarsuitkering) besteedt;
- Je bouwt een keuzepensioen op via ABP;
- Je krijgt een vergoeding voor gemaakte reiskosten en er wordt hybride gewerkt.
Wij investeren in opleiding en ontwikkeling van onze medewerkers. Wij zorgen er samen met jou voor dat jouw talent optimaal benut wordt. Er is alle ruimte om nieuwe uitdagingen op te pakken en zo je profiel te verbreden. Wij zorgen er samen voor dat je het beste uit jezelf gaat halen!
Solliciteren of meer weten?
Fijn dat je de tijd hebt genomen om deze vacaturetekst helemaal te lezen. Wil je meer weten over de functie of heb je vragen? Schroom niet om contact op te nemen met Rob Gaasbeek, teamleider/concerncontroller, via 06-51141437 of per mail R.Gaasbeek@wijkbijduurstede.nl
Wil je solliciteren? Daar zijn we blij mee! Stuur motivatie en CV uiterlijk zondag 21 november aanstaande via het online sollicitatieformulier https://vacatures.one/22883
Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met P&O via personeel-en-organisatie@wijkbijduurstede.nl. De eerste gesprekken zijn gepland op woensdag 24 november. Word je uitgenodigd voor een tweede gesprek dan zal dit zijn op maandag 29 november.
Wij zien je sollicitatie met interesse tegemoet!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld
Deadline: 21-06-2023
Click to apply for free candidate
Report job
SIMILAR JOBS
-
⏰ 02-07-2023🌏 Emmen, Drenthe
-
⏰ 02-07-2023🌏 Amsterdam, Noord-Holland
-
⏰ 02-07-2023🌏 Den Haag, Zuid-Holland
-
💸 € 2.600 - € 2.900 per maand⏰ 02-07-2023🌏 Den Haag, Zuid-Holland
-
⏰ 02-07-2023🌏 Amstelveen, Noord-Holland
-
⏰ 02-07-2023🌏 Sittard-Geleen, Limburg
-
⏰ 02-07-2023🌏 Someren, Noord-Brabant
-
⏰ 02-07-2023🌏 Beverwijk, Noord-Holland
-
⏰ 02-07-2023🌏 Veghel, Noord-Brabant
-
⏰ 02-07-2023🌏 Lelystad, Flevoland