Position: Entry level

Job type: Full-time

Loading ...

Job content

Hoe ziet jouw dag eruit?

Wanneer een kwaliteitsprobleem is ontstaan vanuit een externe/interne klant, zorg jij dat deze klacht op een vlotte en gestructureerde wijze opgelost wordt met je collega’s. Samen met je collega’s werk je aan structurele verbeteringen. Bij onze opdrachtgever staat kwaliteit op een hoog niveau. Er wordt gewerkt met een langetermijnvisie voor kwaliteit, met data gedreven oplossingen en die gedragen worden door de gehele organisatie.

Wat ga je doen als Customer Quality Engineer?

Tot Je Taken Behoren Verder

Als Customer Quality Engineer ben je het eerste aanspreekpunt van de klant op het gebied van kwaliteit. Je fungeert als in- en externe projectleider voor het oplossen van problemen. Je bent analytisch sterk, zodat je op basis van data de nodige verbeteringen kunt initiëren. Waar nodig zet je quality alerts uit binnen de organisatie. Wanneer nodig start je een 8D op en stel je een team hiervoor samen in overleg met de leidinggevenden van de verschillende afdelingen. Tevens ben je betrokken bij New Product Introduction projecten en First Article Inspections, waarbij het jouw rol is te analyseren wat ’critical to quality’ is en of de kwaliteitseisen maakbaar/haalbaar zijn en geborgd kunnen worden. Samen met jouw collega’s werk je aan de omslag van reactief naar preventief werken.
  • Het beoordelen van kwaliteitsdocumentatie voor nieuwe producten;
  • Het opstellen van risico-inventarisering van productieprocessen (FMEA’s);
  • Het uitvoeren van in- en externe audits en het geven van opvolging hiervan;
  • Het monitoren van de kwaliteit van producten en diensten van leveranciers.
Wat vragen we van je als Customer Quality Engineer?

Als Customer Quality Engineer ben je allereerst klantgericht en sta je stevig in je schoenen, waar nodig biedt je weerstand. Door een goede, kritische vraagstelling weet jij tot de kern te komen. Je weet op een tactische manier met de interne organisatie en de klant te communiceren. Daarnaast is het belangrijk dat je vanuit jouw functie verder bouwt aan de relatie met de klant. Van nature ben je overtuigend, resultaatgericht en werk je proactief aan verbeteringen. Zowel intern als extern weet je gemakkelijk contacten te leggen en te onderhouden. Je rapporteert aan de Manager QA & RA. Voor deze functie is de standplaats Veendam, maar je bent ook regelmatig in de vestiging in Drachten werkzaam.

Functie-eisen

Wat breng jij mee?
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau in een technische richting;
  • Je hebt ervaring in een soortgelijke rol en op het gebied van elektronica, mechanica of mechatronica;
  • Je bent bekent met de eisen vanuit ISO9001 en bij voorkeur ook met ISO13485 en hebt ruime ervaring in het toepassen van quality tools (FMEA, 8D, etc.);
  • Je toont initiatief door problemen te signalen en oplossingen voor te stellen;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en beheerst de Nederlandse en Engelse taal.
Heb jij interesse in deze vacature? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie! Voor vragen kun je ons telefonisch bereiken op 0598-627000. Je mag vragen naar Carmen.

Functie-voorstel

Waarom wil jij hier werken?
  • Salaris conform CAO Metaal en Techniek;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Prettige werksfeer waarbij samenwerking centraal staat;
  • Afwisselend werk in een innovatieve en dynamische sector;
  • Volop ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden.
5cd8a0b9cc68f9ffa4c9253553278a55tec
Loading ...
Loading ...

Deadline: 16-12-2023

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...