E-commerce Manager

Grolsch

View: 127

Update day: 01-11-2023

Location: Enschede Overijssel

Category: Marketing / PR

Industry: Consumentengoederen en dienstverlening

Loading ...

Job content

Leiding geven aan de E-commerce strategie van een grote FMCG speler? Het kan bij Grolsch!
Hoe?Als E-commerce Manager bij Koninklijke Grolsch!
Waarom? Omdat jij graag wil bijdragen aan de online beschikbaarheid van onze sterke merken!
Waar? Op onze brouwerij in Enschede en/of vanuit ons kantoor in Amsterdam en Parijs, 32- 40 uur, met een mogelijkheid om deels thuis te werken.
Met wie?Met het Marketing & Strategy team en Sales team
Als E-commerce Manager…
…werk je op de Marketing & Strategy afdeling binnen Grolsch. Jouw doel? Het structureel verbeteren van de conversie van online shoppers naar de biercategorie en specifiek naar het Grolsch portfolio daarbinnen. Je vergroot de waarde van het Grolsch portfolio door het actief doorvertalen van de categorie strategie naar de online kanaal- en klant strategieën. Vanuit deze visie verbeter jij de positie en performance van onze sterke merken, waarmee je bijdraagt aan de groei van Grolsch. Je rapporteert in deze rol aan de Head of Category Strategy en werkt samen met Marketeers, Business Intelligence Specialisten, Sales en uiteraard klanten.
De rol is nieuw binnen onze organisatie, daardoor kun je de functie en de kaders grotendeels zelf vormgeven. Dat jij een goede bouwer bent, staat vast.
Dit ga je nog meer doen:

  • Je bent onderdeel van het Category & Strategy team en bepaalt mede onze portfolio strategie voor het e-commerce kanaal;
  • Je bent altijd op zoek naar manieren om de online presence te vergroten, engagement te versterken en conversie naar verkoop te stuwen, en vertaalt deze moeiteloos door naar concrete verbeterplannen per klant;
  • Je bent een schakel tussen Marketing en Sales en zorgt dat alle accountmanagers in sales onze online merkenplannen kennen en de juiste doelen nastreven;
  • Je draagt bij aan de verdere groei van Grolsch middels krachtige trade stories voor (toekomstige) online klanten;
  • Je bent mede verantwoordelijk voor het borgen van de optimale distributie en executie van het Grolsch portfolio bij onze online klanten;
  • Het actualiseren en optimaliseren van de e-commerce executie guidelines is jouw verantwoordelijkheid, waarbij je gedreven wordt door relevante inzichten;
  • Je werkt nauw samen met onze strategische content partner om de samenwerking vorm te geven & krachtig te integreren in onze organisatie.

Wij zoeken een ondernemende E-commerce Manager die mensen kan bewegen!
Jij bent een echte teamspeler die sterk in zijn schoenen staat en gemakkelijk de weg weet te vinden binnen en buiten de organisatie. Jouw klantgerichte houding en vooruitstrevendheid maken je uniek in je ondernemerschap. Daarnaast beschik je over een sterk ontwikkeld analytisch vermogen, ga je planmatig te werk en weet je vanuit uitstekende contactuele vaardigheden stakeholders te overtuigen en mensen te bewegen. Als E-commerce Manager ben jij een uitstekende verbinder en creëer jij gemakkelijk draagvlak voor ideeën. Je bent scherp en ondernemend. Tenslotte, aan communicatieve vaardigheden, daadkracht en ambitie heb jij geen gebrek!
Dit neem je mee:

  • Een afgeronde wo-opleiding in commerciële richting;
  • Minimaal 5 jaar commerciële werkervaring in E-commerce, ROS & CTR zijn voor jouw geen onbekende afkortingen;
  • Uitstekende Marketing kennis, bij voorkeur Trade Marketing en Category Management;
  • Kennis en saleservaring in de FMCG branche is een pré;
  • Je hebt een visie en kunt de toekomst creëren in plaats van afwachten;
  • Communicatief vaardig in Nederlands en Engels, zowel in woord als geschrift.

An offer you can’t refuse
Werken bij Grolsch betekent samen met je collega’s bijdragen aan verbetering, vernieuwing en groei van onze organisatie en de tevredenheid van onze klanten. We houden van uitgesproken collega’s met concrete plannen die hun verantwoordelijkheid nemen en eigen ideeën hebben. We stimuleren zelfstandigheid en moedigen talent aan. We geloven dat het beste bier wordt gemaakt met de inzet van de beste mensen!
Daar zetten we graag een aanbod tegenover waar je geen ‘nee’ tegen kunt zeggen:

  • Ben je op zoek naar de juiste balans tussen werk en privé? Wij bieden ook na COVID-19 de mogelijkheid om 2 á 3 dagen thuis te werken.
  • Vind jij het belangrijk om jezelf te kunnen blijven ontwikkelen? Wij ook! We besteden daarom aandacht aan je functioneren, doorgroeimogelijkheden en persoonlijke ontwikkeling.
  • Een goed pensioen en een mooi aantal vakantiedagen zijn vanzelfsprekend.
  • Onze befaamde “huisbier regeling”. Elke maand mag jij 3 kratten Grolsch meenemen, zorg er goed voor! : )
  • Wist je dat Grolsch*
  • Een historie heeft die teruggaat tot 1615 en we daarmee tot de oudste ondernemingen van Nederland behoren?
  • Uitsluitend bier brouwt en is uitgegroeid tot één van de allersterkste A-merken van Nederland?
  • Zich sinds 1995 ‘Koninklijk’ mag noemen?
  • We als werkgever gelijke kansen bieden? Grolsch is een plek waar iedereen zich kan ontwikkelen doordat we verschillen niet alleen accepteren, we omarmen ze! Diversiteit en inclusie is een van onze strategische thema’s, omdat we de voordelen zien voor zowel de medewerkers als voor onze organisatie.
  • 650 collega’s voor jou heeft in Nederland?
  • Onderdeel uitmaakt van Asahi Europe & International en een sterk en divers merkenportfolio heeft met o.a. Grolsch, Peroni, Pilsner Urquell en Asahi?

Heb jij de sleutel tot succes en is deze vacature echt iets voor jou?
Wacht niet langer, stuur jouw cv en motivatiebrief voor 4 januari 2022 en wellicht ontmoeten we elkaar snel! Je sollicitatie kun je richten aan Daniek Marcus.

Eerst meer weten over Grolsch en jouw toekomstige carrière? Bezoek onze website!

Soort dienstverband: Fulltime

Loading ...
Loading ...

Deadline: 16-12-2023

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...