Loading ...

Job content

Grote ondernemingen bijstaan bij grote fiscale vraagstukken. Dat doe jij als fiscaal medewerker in Den Haag/Rotterdam. Jouw uitdaging? De hoogste kwaliteit leveren bij de behandeling van loonheffingsvraagstukken. Daarvoor werk je nauw samen met een team van gespecialiseerde collega’s.

Dit doe je bij de Belastingdienst

Jij behandelt met name fiscale vraagstukken van bedrijven op het gebied van loonheffingen. De activiteiten en plannen die fiscale consequenties hebben? Daarover ga je actief met hen in gesprek. Daarnaast behandel je bezwaarschriften en verzoeken tot vooroverleg. Tijdens de volledige klantbehandeling werk je veel in teamverband. Dit doe je in overleg met de klantcoördinator, die de regie heeft over de behandeling.

Ook participeer je in verschillende werkgroepen en deel je je vakinhoudelijke kennis, kunde en informatie rondom loonheffingen met jouw collega’s. Zo realiseren jullie samen een aansprekend resultaat én zorgen jullie voor een klantbehandeling die past bij de onderneming.

Een bijzondere baan, omdat…

  • Je een rol speelt in de uitvoering van onze fiscale wet- en regelgeving en daarmee bijdraagt aan een gezonde BV Nederland.
  • Je een gesprekspartner bent voor verschillende grote opdrachtgevers. Dit maakt jouw werk erg divers.
  • Je samenwerkt met specialisten in de controle, heffing, invordering, klantcoördinatie en management. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor de kwaliteit van de individuele klantbehandeling.
  • Er binnen de organisatie volop kansen liggen om jezelf vakinhoudelijk en persoonlijk te ontwikkelen.
  • Je een flexibel pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden krijgt, die je afstemt op jouw persoonlijke voorkeuren.

“Mijn werk is veelzijdig en uitdagend. Geen dag is hetzelfde, zowel op kantoor als bij bedrijven aan tafel. Het geeft mij energie om met collega’s de actuele onderwerpen binnen de loonheffingen, de grootste inkomstenbron van de Rijksoverheid, te bespreken.” Erik, specialist loonheffingen.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je beschikt over een bachelor-werk-en denkniveau. Dat kan onder andere blijken uit een bachelordiploma, bij voorkeur in de richting van fiscaal recht, fiscale economie of SPD I en II.
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring op het gebied van loonheffingen.
  • Je hebt aantoonbare en actuele kennis van loonheffingen.
  • Je hebt aantoonbare affiniteit met de klantbehandeling van (middel)grote organisaties.

Jouw competenties

  • klantgericht
  • onafhankelijkheid
  • overtuigingskracht
  • samenwerken
  • zelfontwikkeling

De afdeling – Directie Grote Ondernemingen

De Directie Grote Ondernemingen (GO) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van de ongeveer 8.600 grootste ondernemingen en non-profit organisaties in Nederland. Daarnaast behandelt GO een aantal dossiers van zeer vermogende personen en voeren we een aantal zeer uiteenlopende specialistische taken uit zoals de kansspelbelasting en constructiebestrijding. Onze klanten vertegenwoordigen zo’n 75% van de belastinginkomsten van de rijksoverheid. Ook genereren zij veel informatie die de overheid gebruikt voor bijvoorbeeld toeslagen of studiefinanciering.

De uitvoerings- en toezichtstrategie van GO is gericht op bereidwillige naleving van wet- en regelgeving door deze organisaties. Zij kenmerken zich door relatief grote financiële belangen en complexere fiscale vraagstukken. In het geval van multinationals komt daar nog een component bij in de vorm van internationale wet- en regelgeving en samenwerking met buitenlandse belastingdiensten.

Om er voor te zorgen dat de belastingafdracht van deze organisaties soepel blijft lopen werkt GO met behandelteams. In deze teams wordt kennis over de specifieke branche, de individuele ondernemingen en kennis van de verschillende belastingmiddelen samengebracht.

Zo werkt GO aan een zo efficiënt en effectief mogelijk proces voor het heffen, controleren en innen van de belastingen bij de grootste ondernemingen en non profit organisaties en zo dragen we bij aan een financieel gezond Nederland.

De organisatie – Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees hier meer over de Belastingdienst.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
  • Op 17 februari 2022 vinden de selectiegesprekken plaats.
  • Op 18 februari 2022 willen we het arbeidsvoorwaardengesprek met je houden.
  • Gezien de huidige maatregelen in verband met CVID-19 vinden deze gesprekken plaats via videobellen.

Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie.

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Solliciteren bij de Belastingdienst

Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zoveel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.

1. Sollicitatie + selectie
2. Voorselectietest
3. Sollicitatiegesprek
4. Assessment
5. Arbeidsvoorwaarden

Meer over de vacature?
Şerife Güveç-Gök, teamleider Grote ondernemingen West
06 – 18 30 43 37

Meer over de sollicitatieprocedure?
Anky Pazie, adviseur Werving & Selectie
06 – 52 50 26 57

Meer over de vacature?
Freek van Toor, vaktechnisch aanspreekpunt loonheffingen
06 – 46 31 54 96

Loading ...
Loading ...

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...