Job type: Fulltime

Loading ...

Job content

IT Recruiter (interim)

Voor het Ministerie van Financiën zijn we op zoek naar een IT Recruiter voor een periode van 6 maanden met optie op 2x 6 maanden verlenging. Startdatum is zo snel mogelijk.


Over de functie

Wat ga je doen?

Wil jij een directe bijdrage leveren aan het ministerie van Financiën van morgen? De omgeving van Financiën is constant in beweging en wij anticiperen hierop. Met de inrichting van de directie Digitalisering en Informatisering (D&I) kunnen we vanuit een strategische kijk op informatievoorziening en organisatie de (digitale) uitdagingen van vandaag en morgen aangaan.

Heb jij met jouw ervaring ideeën hierover?

Voor een periode van minimaal 6 maanden willen wij met jouw inzet en expertise de directie D&I ondersteunen met de verdere inrichting als zelfstandige directie binnen het ministerie van Financiën. Als interim IT-recruiter heb je een operationele en strategische rol. Vanuit de overgang van de eenheid Informatisering naar directie D&I zijn een hoop functies bijgekomen die we op korte termijn zullen gaan werven. Deze functies spelen zich af op verschillende niveaus binnen de gebieden informatiebeveiliging, informatievoorziening, dienstenmanagement en IT-specials.

Daarnaast worden er tevens voorbereidingen getroffen voor een significante uitbreiding van de directie met specialisten op het gebied van informatiehuishouding. Hierbij komt jouw ervaring met het adviseren en opzetten van arbeidsmarktcampagnes plus het van a-tot-z begeleiden van complexe wervingsopgaven goed van pas.

Als interim IT-recruiter draag jij de zorg perfecte match te vinden tussen ons als ministerie en nieuw IT-talent. Belangrijke taken hierbij zijn:

  • Met de manager in gesprek om te achterhalen wat het gewenste profiel van de ideale kandidaat is. Jij zorgt dat je de managers, op een klantgerichte en overtuigende manier, kritisch bevraagt.
  • Het schrijven van wervende vacatureteksten en het opzetten van arbeidsmarktcampagnes gericht op de specifieke doelgroepen.
  • Het proactief aanspreken van jouw netwerken en benaderen van potentiële kandidaten om jouw vacatures onder de aandacht te brengen.
  • Je draagt eraan bij dat de planning en organisatie van het werving-en-selectieproces op rolletjes loopt.
  • Je bereid voor, organiseert en begeleid cv- en briefselectie. Met geselecteerde kandidaten voer je de selectiegesprekken. Je onderhoud contacten met kandidaten over de voortgang van hun sollicitatieprocedure.
  • Je houdt contact met interne/externe organisaties betrokken bij wervingsactiviteiten.
  • Vanzelfsprekend houd je de vacaturehouder goed op de hoogte van de stand van zaken.

Een flinke uitdaging daar zijn we ons van bewust, maar je hoeft dit niet alleen te doen. Als Interim IT-recruiter kun je altijd sparren met een senior recruiter en (senior) HR-adviseur. Daarnaast heb je regelmatig contact met de directeur van de directie D&I met wie je kan sparren over jouw ideeën en wervingsactiviteiten. Tevens kan je gebruik maken van de ondersteuning van het team recruitment, de eenheid Organisatie en Personeel, het cluster bedrijfsvoering en rijksbrede diensten vanuit het O&P Rijk.

De werklocatie is Den Haag, hybride (ongeveer 50%/50%), geen verplichte kantoordagen, wel afstemming met vacaturehouders i.v.m. sollicitatiegesprekken etc. Inwerkperiode op kantoor. De opdracht leent zich voor 32-36 uur.

Over de organisatie

Samen werken aan een financieel gezond Nederland. Het werk van het ministerie van Financiën gaat over meer dan cijfers en geld alleen. Het gaat over mensen zoals jij en ik. Mensen met verwachtingen, zorgen, vragen, dromen en plannen. We rekenen bijvoorbeeld allemaal op financiering voor goede zorg en goed onderwijs. Op duidelijkheid over belastingtarieven en op betrouwbare banken en verzekeraars, in Nederland en daarbuiten. En we rekenen allemaal op duidelijkheid over exportregels en wat we wel en niet mee mogen nemen vanuit de vakantiebestemming.

Het ministerie van Financiën luistert naar wat er speelt in de samenleving van vandaag en heeft aandacht voor hoe Nederlanders hun toekomst zien. Met die kennis en inzichten leggen we samen met andere ministeries en binnen ons internationale netwerk de juiste verbindingen en brengen we Nederland verder. We zorgen ervoor dat Nederland en onze economie klaar zijn voor de steeds sneller veranderende wereld van morgen. Op alle fronten. Dat gaat niet vanzelf. En natuurlijk is daar ook geld voor nodig. Dat geld brengen burgers en bedrijven via belastingen bijeen, en verdeelt de overheid over zaken die we als samenleving belangrijk vinden. Daarvoor moeten er keuzes worden gemaakt en worden ingegrepen als dat nodig is. Om ons land financieel gezond te houden, moet onze economie namelijk in balans blijven en tegelijk ook ruimte krijgen om te groeien.

Samen zorgen we ervoor dat er in Nederland kansen zijn voor welvaart en groei voor iedereen; vandaag, morgen en daarna. Samen werken we aan een financieel gezond Nederland. Onze kernwaarden: integer, deskundig, duidelijk, durf en samenwerken zijn leidend voor ons gedrag en geven ons een gezamenlijke taal, waarmee we onderling bespreekbaar maken wat we doen en hoe we dat doen.

Afdeling SG/pSG-cluster

De secretaris-generaal (SG) adviseert de minister en de staatssecretarissen. De directie Algemene Financiële Economische Politiek (AFEP), de directie Financieel-Economische Zaken (FEZ), de directie Communicatie (COMM) en de directie Bestuursondersteuning en Advies (BOA) ondersteunen de SG hierbij. Het ministerie heeft daarnaast een plaatsvervangend SG (pSG). De pSG is tevens de Chief Information Officer (CIO) van het departement. De SG en de pSG sturen samen het SG/pSG-cluster aan.

De directies binnen het SG/pSG-cluster opereren voor het gehele ministerie en de uitvoeringsorganisaties. Zij ondersteunen en adviseren op het gebied van bedrijfsvoering, communicatie, juridische zaken, politiek-bestuurlijke zaken en IV & ICT. Daarbij hebben zij oog voor integrale samenhang van beleid.

Het SG/pSG-cluster bestaat uit de volgende tien organisatieonderdelen:

  • Directie Algemene Financiële en Economische politiek (AFEP)
  • Directie Financieel-Economische zaken (FEZ)
  • Directie Bestuursondersteuning en –Advies (BOA)
  • Directie Communicatie (COMM)
  • Directie Juridische Zaken (DJZ)
  • Directie Bedrijfsvoering (BEDR)
  • Auditdienst Rijk (ADR)
  • Domeinen Roerende Zaken (DRZ)
  • Bureau Beveiligingsambtenaar (BVA)
  • Directie Digitalisering en Informatisering i.o. (D&I)

De SG stuurt de directies AFEP en FEZ direct aan. De directies BOA, COMM, DJZ, BEDR, ADR, DRZ, Bureau BVA en de nieuwe directie Digitalisering en Informatisering zijn opgehangen onder de pSG. Deze directie i.o. voert de integrale dienstverlening (kaderstelling, monitoring en uitvoering) op gebied van digitalisering en informatisering voor het beleidsdepartement uit, ondersteunt de departementale Chief Information Officer (CIO) op diens brede werkterrein en levert IV/ICTdienstverlening binnen het verzorgingsgebied van het beleidsdepartement.

De nieuwe directie D&I (± 100 fte’s) wordt bemenst vanuit de huidige eenheid Informatisering. De bestaande teams CIO-office, informatievoorziening, dienstenmanagement en IT-Specials landen in de nieuwe directie D&I. De functies directeur D&I, hoofd afdeling Beleid D&I en hoofd afdeling Dienstverlening D&I zijn nieuw. De directeur Digitalisering en Informatisering vervult tevens de rol van plaatsvervangend Chief information Officer (CIO) van het departement. De departementaal Chief Data Officer valt functioneel onder de departementaal CIO en valt hiërarchisch onder de directeur van de directie Digitalisering en Informatisering i.o.

Over je profiel

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • Ten minste 3 jaar ervaring in IT-recruitment.
  • Ervaring met het schrijven van wervende vacatureteksten en het opzetten van arbeidsmarktcampagnes gericht op specifieke doelgroepen en hierin proactief kunnen adviseren richting managers.

Over het aanbod

Heb je interesse in deze vacature? Stuur ons dan uiterlijk maandag 16 januari om 12.00 uur:

  • Een actueel cv in Word waaruit blijkt dat je aan de eisen voldoet.
  • Je motivatie voor deze rol en ook waarom je graag voor de Overheid werkt.
  • Beschikbaarheid (startdatum, aantal werkuren en -dagen).
  • Geplande vakantie.
  • Minimum all-in (inclusief reiskostenvergoeding) uurtarief excl. BTW en wil je graag via ons gedetacheerd worden, dan ontvangen we graag jouw bruto maandsalaris inclusief vakantiegeld.

De locatie van de uit te voeren werkzaamheden kan i.v.m. COVID-19 afwijken.

Loading ...
Loading ...

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...