Loading ...

Job content

Ben jij een geboren organisator? Zie je altijd mogelijkheden om bij te sturen en houd je het overzicht in soms hectische tijden? Heb je een passie voor plannen? Als Materiaalplanner Distributie zorg jij voor een optimale voorraad, de juiste materialen op de juiste plaats en op de juiste tijd.


Hoe ziet jouw werkdag eruit?

’s Ochtends start je de dag met een lekkere kop koffie, thee of een glas melk. Je begroet je collega’s en bespreekt de finale van het EK. Helaas heb je de voetbalpoule van het werk niet gewonnen.

Je start jouw laptop op en begint met het beoordelen van systeemvoorstellen om goederen naar de hubs in Engeland en Ierland te verzenden. Hierbij houd je rekening met de beschikbare voorraden in het centrale magazijn. Het tijdig plannen van deze orders en de opvolging is uitdagend sinds de Brexit. Per zending controleer je samen met Leroy, een collega van Transport, nauw waar de zending zich bevindt. Indien de zending plantijden overschrijdt zie je dit direct en kun je snel handelen.


Vervolgens ga je aan de slag met het plannen van voorraad en productie bij een extern magazijn. Deze partner produceert met ons Plasticoat, het laagje dat om de kazen heen gaat. De uitdaging in deze planning zijn de tekorten op de markt aan grondstoffen voor deze productie. Samen met de leverancier en jouw collega’s van Customer Service stem je af welke hoeveelheden er per product gemaakt worden komende week. Als er een spoedorder tussendoor komt schakel je nog snel met de leverancier om dit mogelijk te maken en informeer je jouw collega’s van Customer Service wat de gevolgen op andere klantorders zullen worden.
Je loopt even naar het magazijn om te controleren of de eerdere Plasticoat zendingen goed zijn aangekomen en ingeboekt in ons ERP systeem. Je maakt even een praatje met een collega in het warehouse over de onlangs gedigitaliseerde warehousewerkzaamheden.


In de lunchpauze wandel je met een aantal collega’s; even van het weer genieten.


Na de pauze worden er douanezendingen aangemeld. Deze goederen worden in een speciaal bestand geregistreerd en gedocumenteerd. Er komt veel administratie bij kijken en hier is precisie en nauwkeurigheid vereist. Je houdt van deze taken. Je doet je airpods in, favoriete muziek aan en zorgt dat de administratie up to date is.


‘s Middag maak je een start met een kostenbesparingsproject. Je gaat met dit project onderzoeken hoe je extra orderkosten bij leveranciers kunt minimaliseren of zelfs voorkomen bij meerdere kleine bestelhoeveelheden. Hierin zorg je dat de plan parameters in ERP goed komen te staan, maak je een BI rapport op om de juiste data uit het systeem te kunnen halen en stuur je jouw collega’s op Customer Service aan met deze rapportage. Voor je naar huis gaat blok je voor de volgende dag extra tijd in voor deze pittige analyses.


Dan is de dag alweer voorbij. Tijd om naar huis te gaan. Je sluit je computer af, feliciteert de collega die wél de EK poule heeft gewonnen en gaat richting huis. Het was een hectische maar zeer productieve dag!


Hier word jij blij van

  • Operationele orders opvolgen en snel schakelen met collega’s en partnerbedrijven;
  • Beantwoorden van complexe vragen van in- en externe klanten;
  • Plan parameters in het ERP systeem zo goed mogelijk benutten, om je eigen werkzaamheden sneller en foutloos te laten verlopen;
  • Bijhouden van de voorraadniveaus, zodat de beschikbaarheid altijd optimaal is;
  • Proactief samenwerken met jouw collega’s van inkoop, sales en productie, zodat jij precies weet hoeveel voorraad zij nodig hebben;
  • Aanspreekpunt zijn voor alle supply chain zaken. Jij bent de onmisbare schakel tussen de logistieke afdeling, voorraadmanagement, finance, leveranciers en jouw team;
  • Contact hebben met onze (internationale) leveranciers en samen met hen op zoek gaan naar verbeteringen in het voorraad- en leverproces, maar ook ad-hoc problemen oplossen;
  • Analyseren van bijzonderheden en afwijkingen in het Enterprise Resource planning en deze oplossen;
  • Administratieve werkzaamheden en nauwkeurig werken.

Hier worden wij blij van

  • Je hebt een afgeronde Hbo-opleiding in de richting van van Commercie, Supply Chain Management of Bedrijfskunde;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in vergelijkbare functie;
  • Je hebt ervaring met een ERP systeem;
  • Je bent een echte regelaar en niet bang voor ad-hoc-werkzaamheden;
  • Daarnaast heb jij een sterk analytische én pragmatische kijk op zaken;
  • Accuratesse is jouw op je lijf geschreven, jouw administratie is top op orde;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse én Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je hebt een goede kennis van Excel; draaitabellen maken is jou bekend;
  • Verder ben je proactief en klant- en resultaatgericht werken.

Wat krijg je erbij?

  • Je komt in een leuk team van 6 collega’s te werken met een prettige en open werksfeer;
  • Je krijgt een marktconform salaris;
  • Je werkt in dagdienst met vaste werktijden zowel op kantoor als thuiswerken;
  • Wij bieden je 34 vakantiedagen met een bonus regeling en een eindejaarsuitkering;
  • Wij hebben een actieve personeelsvereniging met leuke (familie)uitjes, feestjes maar ook sportieve activiteiten;
  • Wij bieden je veel ruimte om je te ontwikkelen o.a. met behulp van interne en externe trainingen en opleidingen;
  • Je komt te werken in een familiebedrijf dat al 115 jaar bestaat en die met een professionaliseringslag bezig is.

Hoe ziet de afdeling Material Management eruit?

De afdeling Material Management bestaat uit 6 collega’s die verschillende functies bekleden. Samen zorg je voor de beste materiaalstroom, een efficiënte supply chain keten én een goed commercieel resultaat.

De operationeel inkopers (Martijn en Albert) plannen de inkooporders in (ingrediënten en handelsproducten) en zorgen dat er altijd voldoende voorraad is om te produceren. De productieplanner (ook een Martijn) zorgt ervoor dat de voorraad voor onze eigen productie goed wordt ingepland. Mieke en Cunera verzorgen de inkooporders voor bulkproducten en zorgen dat deze op tijd bij de klant komt.

Samenwerken is één van onze kernwaarden; dit wordt intensief met elkaar gedaan en alleen samen zetten we het beste resultaat neer. Bij vakanties nemen we elkaars werkzaamheden over. We streven er naar dat iedereen allround ingezet kan worden en zijn of haar kwaliteiten optimaal kan benutten.

Enthousiast? Meer weten?

Voor vragen over de vacature kun je contact opnemen met Manon van Londen, HR Adviseur, bereikbaar op 06-29581413.

Zie jij jezelf als onze nieuwe Materiaalplanner Distributie? Dan willen wij jou graag spreken!


Het nagaan van referenties behoort tot onze selectieprocedure. Vanwege het verhoogde risico en de bijkomende hogere verantwoordelijkheid in onze organisatie worden alle medewerkers geacht om voor de indiensttreding een Verklaring omtrent gedrag (VOG) te overleggen.


Wij vullen deze vacature via onze eigen werving in. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is daarom niet gewenst. Profielen en cv’s die ongevraagd door bureaus worden toegezonden, zullen behandeld worden als directe sollicitaties van de kandidaat.


Tags: #Materialmanagement #senior #ervaring # ERP #M3 #systeemkennis #HBO #flexibel #afwisselend #materiaalplanner #distributieplanner #administratie #administratief #Excel #systemen #Lean #Logistiek #Supplychain #Duiven #Synerlogic #vacatures #samenwerken

Loading ...
Loading ...

Deadline: 16-12-2023

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...