Projectmanager Wet open overheid

Raad van State

View: 181

Update day: 07-05-2023

Location: Den Haag Zuid-Holland

Category: Officer

Industry:

Job type: Freelance/ZZP

Loading ...

Job content

Jouw focus als projectmanager in Den Haag? De Wet open overheid, die als doel heeft (semi)overheden transparanter te maken. Jij richt je op een succesvolle implementatie van de werkprocessen en procedures die bij deze wet komen kijken. Dat doe je binnen alle organisatieonderdelen van de Raad van State.

De Wet open overheid (Woo) is de opvolger van de Wet openbaarheid van bestuur, en moet ervoor zorgen dat overheidsinformatie beter vindbaar, uitwisselbaar, eenvoudig te ontsluiten en goed te archiveren is. De wet regelt de passieve én actieve openbaarmaking van documenten. De effecten voor de organisatie en informatiehuishouding zijn onderzocht, de scope en inrichting van de wet zijn in grote lijnen in kaart gebracht. Nu is het aan jou de taak om deze verder uit te werken en te implementeren, zodat die op 1 mei 2022 ingevoerd kan worden.

Naast het borgen van de nieuwe werkwijzen voor passieve openbaarmaking zorg je dat de processen voor actieve openbaarmaking goed worden geregeld. Je werkt samen met experts van de directie Advisering en de directie Bestuursrechtspraak, de projectleider Open op Orde, het hoofd informatievoorziening, de directiesecretaris en de directeur Bestuursondersteuning. Samen zien jullie erop toe dat de Raad van State klaar is om snel en tijdig Woo-verzoeken te kunnen behandelen.

Om tot goede werkprocessen en procedures te komen, onderhoud je daarnaast een nauwe samenwerking met de directeuren en collega’s binnen de verschillende organisatieonderdelen. Je implementeert de Woo én zorgt dat de sturing en de verantwoordelijkheden op het gebied van de wet op orde zijn. Dat betekent dat je ook draagvlak zoekt voor je voorstellen om de werkzaamheden rond de wet structureel in te bedden in de organisatie van de Raad van State.

Functie-eisen

  • Je hebt academisch werk- en denkniveau.
  • Je hebt ruime ervaring met coördinerende en projectmatige werkzaamheden in een politiek-bestuurlijke organisatie. Die ervaring kun je toepassen in deze functie.
  • Je hebt kennis van en ervaring met de Wet openbaarheid van bestuur.
  • Je bent breed geïnteresseerd, onder meer in informatievoorziening, en je weet hoe je nieuwe processen en werkwijzen duurzaam verankert in een organisatie.
  • Je werkt zorgvuldig en integer, bent alert op je omgeving en hebt aandacht voor kwaliteit.
  • Je hebt een flexibele werkhouding en kunt uitstekend samenwerken.

Arbeidsvoorwaarden

    Salarisniveau
    schaal 13
    Salarisomschrijving
    • Afhankelijk van opleiding en ervaring is aan deze functie een salaris verbonden van maximaal € 6.547,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 13, CAO Rijk).
    • Verlof van 144 + 21,6 Individuele Keuze Budget (IKB)-uren bij een werkweek van 36 uur;
    • IKB-budget van 16,37% van je salaris. Hierbij heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaarden;
    • Pensioenopbouw volgens het ABP;
    • Goede regelingen voor ouderschapsverlof, studiefaciliteiten en vergoeding woon-werkverkeer via OV kaart 2e klasse.
    Het betreft een nieuwe functie voor in beginsel 1 jaar met mogelijkheid tot verlenging afhankelijk van de duur van het project. Ook een detachering behoort tot de mogelijkheden.
    Maandsalaris
    Min €4.367 – Max. €6.547 (bruto)
    Dienstverband
    Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
    Contractduur
    1 jaar
    Minimaal aantal uren per week
    36
    Maximaal aantal uren per week
    36

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • We vragen tijdens de sollicitatieprocedure om twee referenties. Mogelijk nemen we met een van hen contact op.
  • Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
  • Voor deze functie heb je een Verklaring Omtrent het Gedrag nodig, tenzij je al een arbeidsovereenkomst hebt bij de Rijksoverheid.
  • Om een nog beter (of aanvullend) beeld van je ervaring, kennis en competenties te krijgen, kan het zijn dat we openbare informatie van je op LinkedIn raadplegen. We wijzen je op de mogelijkheid je profiel af te schermen voor personen die geen connectie van je zijn op LinkedIn.
  • Herplaatsingskandidaten en verplichte Van-Werk-Naar-Werk-kandidaten binnen de Rijksoverheid hebben een voorrangspositie. Behoor je tot een van deze doelgroepen, voeg dan de aanwijzingsbrief bij je sollicitatiebrief.

Meer over jouw toekomstige afdeling

De directie Bestuursondersteuning verzorgt de inhoudelijke en administratieve ondersteuning aan de secretaris en de vicepresident. Onder deze directie vallen de afdeling Communicatie, de IV-stafafdeling en de implementatie van de Wet open overheid.

Raad van State

De Raad van State is de onafhankelijke adviseur van regering en parlement voor wetgeving en bestuur en de hoogste algemene bestuursrechter van Nederland. Werken bij de Raad van State betekent betrokken zijn bij maatschappelijk relevante thema’s binnen een organisatie die volop in beweging is. Bij de Raad van State werken 70 staatsraden en ongeveer 550 medewerkers.
Raad van State
Loading ...
Loading ...

Deadline: 21-06-2023

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...