Secretaris Wonen

Gemeente Den Haag

View: 126

Update day: 13-03-2024

Location: Den Haag Zuid-Holland

Category: Officer

Industry:

Job type: Fulltime, Vaste baan

Salary: € 5.309 - € 6.993 per maand

Loading ...

Job content

Wil jij meewerken aan het vormgeven en onderhouden van de samenwerking van 9 gemeenten binnen de woningmarktregio Haaglanden?

Wo | Vast | Regulier | €5309 - €6993 | 32 uur - 36 uur

Na de opheffing van het stadsgewest Haaglanden hebben de negen samenwerkende gemeenten in de regio besloten om voor het beleidsterrein Wonen een Bestuurlijke Tafel Wonen (BTW) Haaglanden op te richten. Belangrijkste taak voor de ondersteuning van de BTW is het vormgeven en onderhouden van de samenwerking tussen de 9 aangesloten gemeenten binnen de woningmarktregio Haaglanden en de afstemming met onze partners in de regio zoals de woningbouwcorporaties (SVH), provincie, Binnenlandse Zaken en andere partners. Voor de functie is het onderhouden van het netwerk met de verschillende woonpartijen essentieel.


Let op: solliciteer niet via de sollicitatiebutton op deze site, maar via de site van gemeente Zoetermeer. De link vind je onderaan.

Wat ga je doen?

Je bent voorzitter van het ambtelijk overleg van de negen aangesloten gemeenten: Den Haag, Delft, Pijnacker-Nootdorp, Westland, Wassenaar, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delftland, Zoetermeer en Rijswijk. Je zorgt voor strategische coördinatie en tactisch adviseren van het reguliere ambtelijke overleg tussen de 9 gemeenten op het gebied van Wonen en de wethouders in de BTW. Daarnaast heb je een adviserende rol richting de voorzitter en vicevoorzitter van de BTW. Je trekt zeer complexe dossiers op verschillende schaalniveaus (regionaal en landelijk), hiervoor ontwikkel je strategie en tactiek. Denk hierbij aan de coördinatie van de regionale woningmarktafspraken, de landelijke realisatie agenda, de regionale afstemming van woonbeleid en woningbouwprogramma’s en het afstemmen van de lokale huisvestingverordeningen met de negen gemeenten en belangrijke partners. Momenteel spelen thema’s als Woondeal, Regietafel Huisvesting Statushouders, nieuwe huisvestingsverordening, nieuwe woonvisie, nieuwe woon-zorgvisie, flexwonen, modulair bouwen, gezamenlijke inkoop etc.

Je bent ook verantwoordelijk voor:
  • het strategisch voorbereiden en adviseren bij het overleg met de corporaties van de Sociale Verhuurders Haaglanden (SVH);
  • een netwerk tot stand brengen en inhoudelijke afstemming met RO-partners en overige regio’s;
  • bijhouden van eigen budgetten en coördinatie werkbudget bestuurlijke tafel;
  • ambtelijk vertegenwoordiger namens de regio in overleggen en onderhandelingen met provincie en Rijk, bijvoorbeeld over de regionale woondeal en woningbouwimpuls;
  • lobbytrajecten.

Wat vragen wij?

Om succesvol te zijn in deze functie zijn natuurlijk leiderschap, ervaring en sterke analytische vaardigheden essentieel. Naast een grondige kennis van de opgave van de Bestuurlijke Tafel Wonen, zijn ook sociale vaardigheden van groot belang, zoals effectieve communicatie, adviesvaardigheden, facilitering en participatie.

Ook vragen wij:
  • wo werk- en denkniveau;
  • aantoonbare affiniteit, ruime ervaring en kennis op het gebied van wonen;
  • aantoonbare ervaring met werken in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • politiek-strategische adviesvaardigheden.

Wat bieden wij?

Een veelzijdige functie waarbij je het hele spectrum op het gebied van wonen voorbij ziet komen. In deze functie ben je continu in ontwikkeling, je zit dicht op de politiek en werkt in een gebied dat landelijk in beweging is.

Ook kun je rekenen op:
  • een 32 tot 36-urige werkweek met een salaris van maximaal €6.993,- per maand (schaal 13) op basis van een volledige (36-urige) werkweek;
  • een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van 12 maanden met de mogelijkheid tot verlenging of een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • ruimte om compensatieverlof op te bouwen;
  • diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
  • een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% boven op je salaris, dat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof of salaris;
  • de ruimte om jouw optimale werk- en privébalans te vinden: je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past;
  • en nog veel meer. Bekijk onze overige arbeidsvoorwaarden.

Wie zijn wij?

Je bent werkzaam voor de 9 deelnemende gemeenten in de regio, maar treedt in dienst van de gemeente Zoetermeer. Je werkt nauw samen met de Secretaris Bestuurlijke Tafel Wonen en ambtenaren uit verschillende gemeenten die ook verantwoordelijkheid nemen voor het trekken van dit project. Daarnaast heb je maandelijks ambtelijk overleg, waar je voorzitter van bent en ben je onderdeel van verschillende werkgroepen die samen een bepaald thema oppakken (bijvoorbeeld arbeidsmigranten).

Meer weten

Voor meer informatie over deze functie of de sollicitatieprocedure kan je contact opnemen met Annemiek Stroosma, Senior Beleidsmedewerker Wonen, via telefoonnummer 06-83624633 of Esther van der Velden, Secretaris Bestuurlijke Tafel Wonen a.i., via telefoonnummer 06-23249941.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Extra informatie

  • Solliciteren kan via deze link: https://www.werkenbijzoetermeer.nl/vacatures/secretaris-wonen-2023-521
  • Wacht niet met solliciteren tot de sluitingsdatum. Gedurende de publicatie plannen wij al gesprekken in.
  • Het opvragen van referenties en een assessment kan een onderdeel zijn van de selectieprocedure.
  • Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is bij externe sollicitanten een onderdeel van de selectieprocedure.

Competenties

Analytisch vermogen

Leidinggeven

Mondelinge communicatie

Netwerken

Omgevingsbewustzijn

Loading ...
Loading ...

Deadline: 27-04-2024

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...