Loading ...

Job content

Service en UX Designer

Organisatie

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft als motto Nederland gezond en wel. Ongeveer 5000 ambtenaren van dit ministerie maken het overheidsbeleid op het terrein van de gezondheidszorg, de maatschappelijke zorg en sport. Zorg voor ouderen en jongeren en voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke handicap.

Functie eisen

  • WO werk- en denkniveau
  • 5-10 jaar ervaring met service design en UX voor mobiele toepassingen
  • Een portfolio waar je trots op bent en graag met ons deelt
  • Je beschikt over relevante, aantoonbare ervaring (minimaal 5 jaar) in een vergelijkbare rol binnen een grote organisatie(s)


Wensen:

  • Ervaring met ontwikkeling van mobile apps / software die aan strengste eisen op gebied van gebruiksgemak, privacy en beveiliging moet voldoen
  • Ervaring met het ontwikkelen van innovatieve en vernieuwende (mobiele) diensten
  • Een user-centered design aanpak
  • Ervaring met het uitvoeren van gebruikersonderzoek en usability testing
  • Ervaring met het uitwerken van customer journeys
  • Ervaring met design systems en componenten libraries
  • Ervaring met visual design
  • Kennis van ehealth selfservice toepassingen is gewenst


Competenties:

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift
  • Je bent in staat te werken in een dynamische omgeving en daarin je eigen weg te vinden
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in zowel Engels als Nederlands

Achtergrond opdracht

Taakomschrijving

De directie Informatiebeleid van het Ministerie van VWS (DI) stelt het informatiebeleid op voor VWS-brede beleidsonderwerpen en zorgt voor inpassing in Rijksbrede onderwerpen op dit gebied. DI coördineert informatie en ICT-onderwerpen binnen het ministerie en richting het veld voor een eenduidige aanpak, sectorbrede afstemming en prioritering. Daarnaast ontwikkelt DI kaders voor informatie en ICT-activiteiten en toetst deze.

In het kader van de beheersing en bestrijding van COVID-19 is onder DI een programma Realisatie Digitale Ondersteuning opgericht dat zorgt voor het tot stand brengen van digitale ondersteuningsmiddelen die VWS, GGD-GHOR en de regionale GGD’n, het RIVM en mogelijk andere partijen helpt in het uitvoeren van de taken.


Voor dit programma zijn wij op zoek naar Service & UX Designers.


De opdracht

Voor het programma zoeken wij een ervaren Service & UX Designer die customer journeys kan tot leven laat komen in flow-charts, UX-design en validatie-topics. Jij weet wat er zich in het hoofd van onze gebruikers afspeelt en zorgt voor een prettige gebruikerservaring van onze apps. Je bent in staat om vanuit een holistische benadering de klantreis bij innovatieve mobiele diensten zo te ontwerpen en te visualiseren dat optimale usability voor onze klanten wordt gerealiseerd.


Gewenste profiel

  • Je bent een sterke teamspeler die in staat is om het team mee te nemen in je uitwerkingen en keuzes
  • Privacy en gebruiksvriendelijkheid staan voorop in de ontwerpen die je maakt
  • Je bent creatief, pro-actief en initiatiefrijk
  • Customer journeys komen bij jou tot leven
  • Je weet jouw uitwerkingen in heldere taal of documentatie over te dragen aan collega’s voor ux/ui of development
  • Ervaring met het werken in Agile projectomgevingen

Opdracht informatie

Interesse?

Stuur ons dan uiterlijk 10 januari 2022, voor 11.00 uur je recente CV + motivatie voor deze rol, samen met je beschikbaarheid/geplande vakanties en je all-in uurtarief excl. BTW.


Bijzonderheden Duur van de opdracht 10 maanden Startdatum z.s.m. Locatie Den Haag/Thuis werken Branche Rijksoverheid Uren per week 36 e-CF Competenties IT Management & Support Aanvraagnummer 37607
Loading ...
Loading ...

Deadline: 16-12-2023

Click to apply for free candidate

Apply

Loading ...
Loading ...

SIMILAR JOBS

Loading ...
Loading ...